MANUÁLNA TERAPIA

44.00

Pomôžeme vám odstrániť zvýšené svalové napätie, uľaviť od bolesti, zlepšiť regeneráciu a výživu tkanív a pomôžeme s obnovením rozsahu pohybu v našom FyzioCentre.

MANUÁLNA TERAPIA

Manuálna fyzioterapia je základným stavebným kameňom fyzioterapie. Zabezpečí uvoľnenie šliach, spazmov, aj prekrvenie a úľavu pri bolestiach chrbta, kĺbov. Zahŕňa rôzne techniky a metodiky ako bankovanie, mäkké techniky, uvoľnenie trigger pointov, mobilizačné techniky, fasciálne uvoľnenie (fascial release) a ďalšie.

Mobilizácia, manipulácia a chiropraxia

Spoločným znakom mobilizačných techník a manipulácie (tzv. chiropraxia) je cielený, manuálny zásah terapeuta, ktorý vám pomôže s obnovením rozsahu pohybu, odstránením blokády a úľavou od bolesti.
Aký je teda medzi nimi rozdiel? Mobilizácia je jemnejšia, šetrnejšia a bezpečnejšia technika odstránenia blokád zatiaľ čo manipulácie/chiropraxia je typická “nárazom” do bariéry a charakteristickým puknutím (puknutie sa môže vyskytnúť aj pri mobilizácii). Kôli intenzite prevedenia a rizikám však túto terapiu neodporúčame ako prvú voľbu.
Všetky manuálne zásahy terapeuta vychádzajú z cielenej diagnostiky pohybového aparátu. Vďaka tomu vyberie ten najefektívnejší prostriedok riešenia vášho problému.

Mäkké techniky

Patria k najjemnejším technikám manuálnej terapie a majú svoje pevné miesto v úvode terapie, halvne pri akútnych bolestivých svalov. Uvolnenie kože a podkožia je šetrné a súčastne dokáže pôsobiť na reflexné zmeny a poskytuje úľavu aj vďaka zlepšeniu pohyblivosti mäkkých tkanív a prekrvenia.

Bankovanie

Bankovanie a Integrované (dynamické) bankovanie patria k vyhladávaným procedúram. Klasické bankovanie pomocou sklenených baniek patrí medzi tzv. tradičné prostriedky fyzioterapie. S obľubou sa používa už od čias stredoveku. Má svoje pevné miesto v tradičnej čínskej medicíne. Bankovanie sa postupom času vyvíjalo a vylepšovalo a vďaka silikónovým bankám a hlavne novým poznatkom vzniklo integrované bankovanie, ktoré kombinujú výhody pasívnej terapie bankovaním s pasívnym ale aj aktívnym pohybom klienta. Bankovanie sa tak stalo súčasťou komplexnej manuálnej terapie, ktorú nájdete v našom centre.

Trigger pointy

Každú masáž kombinujeme s uvoľnením „trigger pointov“. Väčšina ľudí vníma trigger pointy alias spúšťacie body ako stuhnuté hrčky alebo uzlíky vo svaloch, ktoré môžu spôsobovať bolesť aj vo vzdialenejších miestach. Napríklad trigger point v trapézových svaloch môže vytvárať prenesenú bolesť do hlavy a spustiť či zhoršiť migrénu.

Terapia laserom

V prípade potreby využijeme v rámci aj našu novinku terapia vysokovýkonným laserom. Terapia fyzio laserom je bezbolestná, bezpečná, neinvazívna a nevyžaduje žiadne lieky. Laserová terapia je vhodná pre pacientov všetkých vekových kategórií a môže sa aplikovať na akúkoľvek časť tela. Terapia laserom trvá približne 10 minút a zvyčajne sa opakuje 6 až 12 krát v závislosti od diagnózy a stavu pacienta. Najvhodnejšie využitie je kombinovanie laseroterapie v rámci komplexnej liečby.

PRE VIAC INFO VOLAJTE NA 0910689440 (1)

Rezervácia